Corrupció i pobresa infantil
Recentment ha sortit a la llum una notícia en què es revela que Espanya és el país europeu que destina menys ajudes a la infància, i que el 36% dels nens espanyols es troben en risc de pobresa o d’exclusió social.
És trist viure en un país on, entre d’altres molts despropòsits, ha primat l’ostentació de determinades inútils infraestructures, com els AVE sense passatgers, o els aeroports sense avions, en detriment de necessitats de primer ordre com la desigualtat social i la lluita contra la pobresa infantil. D’altra banda, veiem com un rosari innombrable de personatges poderosos, alguns d’ells tan representatius com un ministre de l’actual govern en funcions, un ex prestigiós banquer delictivament reincident, i un expresident del govern, estan implicats en casos de corrupció, d’evasió de capitals, o de frau fiscal.
Si suméssim tots els diners que han defraudat tota aquesta nombrosa colla d’individus, i si les polítiques dels successius governs haguessin estat a l’alçada de les veritables necessitats de la societat, i no per inflar-se les butxaques, quasi segur que seríem un país ric, o com a mínim, avui no haguéssim hagut de llegir aquesta deplorable notícia sobre la pobresa dels infants.
Jordi Terris 18-04-2017
http://www.elperiodico.com/es/entre-todos/participacion/corrupcio-pobresa-infantil-espanya-63081#
La codicia y los papeles de Panamá
El escándalo de los papeles de Panamá, en el que están implicados un número relevante de políticos y personajes famosos a nivel mundial, no hace más que engrosar el rosario interminable de casos de corrupción que se han ido destapando en los últimos tiempos y que parece no tener fin.
Al margen de que estamos ante un problema endémico de muy difícil solución en un mundo donde los poderosos, protegidos por sus respectivas Agencias Tributarias, tienen la sartén por el mango y no quieren saber nada de redistribución de la riqueza y sobre desigualdades sociales, la pregunta que muchos nos formulamos es por qué están aflorando ahora toda esta serie de tramas que arrancan de tiempos pretéritos, y también deberíamos realizar una profunda reflexión sobre cómo la codicia humana, ruin y desenfrenada, está embaucando a individuos que nunca llegarán a disfrutar ni de la decima parte, o mucho menos, del capital que tienen acumulado y oculto en paraísos fiscales.
Acaso la idea es de dejar “apañados” a sus descendientes como presuntamente pretendía el ex president Pujol con el supuesto legado no declarado. Viendo las consecuencias que este caso está reportando a toda la familia, no parece éste el paradigma que induzca a pensar que el gran favor que se puede hacer a hijos y nietos es dejarles en herencia legados de tal calado.
Jordi Terris / El Periodico 08-04-2016

